ГЛАВНАЯ - Нормативные документы - ДБН В.2.3-16-2007
ДБН В.2.3-16-2007 Норми відведення земельних ділянок для будівництва (реконструкції) автомобільних доріг.
Дата вступления в силу: 2008-01-01
Дані Норми встановлюють розмір земельних ділянок для розміщення дорожніх розв'язок у різних та в одному рівнях і ширину смуги відведення для будівництва (реконструкції) автомобільних доріг загального користування (далі –смуга відведення).
Норми поширюються на будівництво (реконструкцію) автомобільних доріг загального користування (далі –автомобільна дорога).
Вимоги цих Норм є обов'язковими для застосування юридичними та фізичними особами – суб'єктами господарської діяльності при проектуванні і будівництві нових та реконструкції існуючих автомобільних доріг.
Відведення земельних ділянок для автомобільних доріг здійснюється згідно з чинним законодавством.
Перелік нормативно-правових актів і нормативних документів, на які є посилання у цих Нормах, наведений у додатку А.
Основні терміни та їх визначення наведені у додатку Б.
1 ВИЗНАЧЕННЯ ШИРИНИ СМУГИ ВІДВЕДЕННЯ
1.1 Мінімальну ширину смуги відведення для будівництва або реконструкції автомобільної дороги необхідно визначати з урахуванням вимог розташування всіх елементів автомобільної дороги:
- земляного полотна в межах між підошвами насипів або верхніми брівками укосів виїмок;
- бічних водовідвідних канав (кюветів), кювет-резервів та резервів;
- забанкетних канав, банкетів та нагірних канав;
- запобіжних смуг завширшки не менше 1,0 м з кожного боку дороги, що відкладаються від підошви насипу чи брівки виїмки або від зовнішньої брівки укосу бічних, забанкетних чи нагірних канав.
1.2 Мінімальна ширина смуги відведення для автомобільних доріг I-Vкатегорій згідно з ДБН В.2.3-4 та типовими поперечними профілями земляного полотна у насипу заввишки до 2,0 м з крутизною укосів 1:4 або 1:3, заввишки від 2,0 м до 12,0 м включно із змінною крутизною укосів 1:1,5...1:2.0, з бічними канавами завглибшки до 1,0 м і завширшки по дну 0,6 м, при поперечному похилі місцевості від 0 % до 9 %, а також при поперечному уклоні місцевості більше 9 % (1:10... 1:3) з улаштуванням нагірної канави наведена у таблицях 1...7.
Схеми поперечних профілів автомобільних доріг у насипу заввишки до 12,0 мнаведені у додатку В.
1.3 Мінімальна ширина смуги відведення для автомобільних доріг I-Vкатегорій з типовими поперечними профілями земляного полотна у виїмці завглибшки до 12,0 мз крутизною внутрішніх укосів 1:4 або 1:3, з крутизною зовнішніх укосів виїмки 1:1,5... 1:2,0, з бічними канавами завглибшки 1,0 мі завширшки по дну 0,60 м, при поперечному похилі місцевості від 0 % до 9 %, а також при поперечному уклоні місцевості більше 9 % (1:10... 1:3) з улаштуванням з нагірного боку банкета і нагірної канави наведена в таблицях 8...14.
Схеми поперечних профілів земляного полотна у виїмці завглибшки до 12,0 мнаведені у додатку Г.
1.4 Методика розрахунку ширини смуги відведення наведена у додатку Д.
1.5 При влаштуванні додаткових перехідно-швидкісних смуг або смуг для руху вантажних автомобілів на підйом, автобусних зупинок з павільйонами, пішохідних і велосипедних доріжок, проїздів для місцевого транспорту, декоративного і снігозахисного лісонасадження необхідно до мінімальної ширини смуги відведення, наведеної в таблицях 1...14, додатково додавати відповідну ширину запроектованого елемента дороги.
1.6 На ділянках автомобільної дороги, де висота насипу чи глибина виїмки більше 12,0 м, а також у складних інженерно-геологічних умовах ("мокра виїмка", слабка основа, зсув тощо), де крутизна укосів земляного полотна і ширина берм приймається виходячи з умови забезпечення стійкості конструкції, відведення поверхневих і ґрунтових вод, ширина смуги відведення визначається розрахунками індивідуально згідно з розробленим проектом.