Кладка блоків
Оптимальний температурний режим для проведення робіт по укладанню газобетонних блоків AEROC від +5 ?С до +25 ?С. При температурі вище +25 ?С поверхню блоків бажано рясно зволожувати водою. При роботі в холодну пору року для кладки газобетонних блоків використовуйте клей Аeroc із спеціальною протиморозною добавкою, що дозволить проводити роботи при температурі повітря до -10 ?С.
Між фундаментом (або цоколем) і газобетонною кладкою необхідна відсічна горизонтальна гідроізоляція, що забезпечує захист від вологи. В якості гідроізоляції можуть використовуватися рулонні бітумні матеріали (наприклад, руб ероїд) або спеціальні гідроізоляційні поліцементні розчини на основі сухих сумішей.
У випадку, якщо поверхня фундаменту не ідеальна, на основу нанесіть вирівнюючий шар цементно-піщаного розчину, в співвідношенні 1:3. Якщо несуча здатність блоків у розрахунку використовується не більш, ніж на 2/3 - має сенс вирівнюючий шар розчину робити не суцільним, а з розривом - це понизить тепловтрати через шов кладки.
Укладанню першого ряду блоків слід приділяти максимум уваги. Задавши першим рядом кладки рівну горизонтальну поверхню, ви максимально полегшите укладання подальших рядів.
- Підготовка поверхні основ газобетону. Виконується нівелювання поверхні основи або перевірка рівності за рівнем. На укладений розчин укладають перший ряд блоків AEROC. Можливу різницю у висоті кладки легко усунути за допомогою розчину. При укладанні першого ряду блоків AEROC необхідно працювати особливо ретельно – цей ряд є "фундаментом" для всіх подальших рядів. Після укладання першого ряду блоків AEROC необхідно видалити всі нерівності за допомогою рубанка, потім слід змести пил і дрібні уламки.
- Установка маякових блоків AEROC і натягування причального шнур. Виконується нівелювання кутів і примикань по периметру стіни і установка кутових маякових блоків. Каменярі натягують на рівні верху маякових блоків, на відстані 2-3 мм від бічної грані, шнур-причалювання і закріплюють його. Для усунення провисання шнура при значній довжині стіни (простінка) встановлюють проміжні маякові блоки. При перестановці шнура, його прив'язують на цвяхи, закріплені в шов кладки.
- Приготування розчинної суміші AEROC. Перед укладанням блоків AEROC необхідно приготувати розчин з сухої суміші. Змішування рекомендується виконувати механічним способом (міксером, дрилем з насадкою тощо), шляхом поступового додавання сухої суміші в заздалегідь відміряну кількість води кімнатної температури, при постійному перемішуванні до здобуття однорідної маси. В процесі ведення робіт необхідно час від часу перемішувати готовий розчин для підтримки однорідності його консистенції. Установка блоку AEROC на нанесений розчин має бути здійснена за час не більше 15 хвилин. У холодну пору року для кладки першого ряду блоків AEROC в якості вирівнюючого шару застосовується розчин кладки з протиморозними добавками.
- Розмітка і заготівля газобетонних блоків AEROC. Розмітка виконується по осі стіни місця розташування прийомів, місць примикань внутрішніх стін до зовнішніх. Після цього беруться блоки з піддону, поданого до місця укладання (на одному піддоні 1,44 м? или 1,344 м? блоків), і розкладаються для кладки стін одного ряду уздовж осі стіни. Для перев'язки швів вертикальних обмежень, місць примикання і перетину стін, простінків потрібні неповномірні блоки AEROC. Каменярі готують такі блоки на робочому місці за допомогою ручних інструментів: пили-ножівки (механічної стрічкової пили, електропили) і розмічального косинця.
- Укладання газобетонних блоків AEROC. Перемішана суміш розчину наноситься рівномірно за допомогою зубчастої гребінки (гладилки) на раніше укладені блоки AEROC. В разі застосування стінових блоків AEROC прямокутної форми, розчин наноситься на стиковий і горизонтальний шви. В разі застосування стінних блоків Aeroc пазогребневої форми, розчин наноситься на горизонтальний шов і частково на бічні зони торцевої поверхні. Після цього укладають і притискають наступний блок. Величина зубів гребінки 4-5мм.Товщина шва між блоками не повинна перевищувати 3 мм. Кладка блоків ведеться з перев'язкою в пів блоку. Виступаючий з шва розчин не затирається, а видаляється за допомогою кельми. Після укладання кожного ряду блоків Aeroc їх вирівнюють за допомогою терки або рубанка, а потім щіткою змітають пил і дрібні уламки. Після укладання блоків одного ряду натягається причальний шнур для наступного ряду кладки. Вузли примикань зовнішніх і внутрішніх стін примикання віконних і дверних отворів, виконуються згідно з робочими кресленнями проекту. Стіни з блоків AEROC повинні мати гідроізоляцію в місцях їх примикання до цоколя, підлоги першого поверху і підвалу.
- Армування газобетонної кладки. Необхідність армування і місця розташування арматури визначає проектувальник. Обов'язково слід армувати: •довгі стіни, для яких потрібно забезпечити опір бічним навантаженням (вітер); • частини стіни із збільшеним навантаженням; • перший ряд блоків на фундаменті; • нижній шов віконних отворів (не менше 900 мм в обидві сторони від отвору); • опорні поверхні перемичок (900 мм). В якості арматури для швів в стінах з блоків AEROC рекомендується використовувати арматуру A-III, діаметром 8 мм. Для укладання арматури в блоках прорізаються пази, які заповнюються блоковим клеєм перед укладанням арматурних стрижнів. Після цього арматурні стрижні вдавлюються в заповнені клеєм пази так, щоб вони були повністю покриті клеєм. Відстань шовного арматурного поясу від зовнішньої поверхні блоку AEROC має бути близько 60 мм.
- Перевірка правильності ведення кладки. Після укладання кожного ряду блоків AEROC необхідно перевірити правильність їх установки. Правильність закладки кутів будівлі контролюють дерев'яним куточком, горизонтальність – правилом і рівнем. Для цього правило кладуть на кладку, ставлять на нього рівень і, вирівнявши його по горизонту, визначають відхилення кладки від горизонталі. Якщо воно не перевищує встановленого допуску, відхилення усувають при кладці подальших рядів. Через 2-3 ряди по висоті рівність кладки перевіряється нівеліром. Вертикальність поверхонь стін і кутів кладки перевіряють рівнем і схилом. Відхилення, що не перевищують допустимі, виправляють при подальшій кладці поверху. Відхилення осей конструкції усувають в рівнях міжповерхових перекриттів. Довжину простінків перевіряють метром (рулеткою).